W Poznaniu spotkały się strony dialogu społecznego w Enea Centrum (EC). Strona pracodawcy reprezentowana było przez:Prezesa Zarządu Krzysztofa Kierzkowskiego, v-ce Prezesa ds. Obsługi Klienta Łukasza Pawłowskiego, Dyrektor HR Annę Kowalik oraz Doradcę Zarządu Enea S.A. Bogdana Klepasa.
Tematyka spotkania:
1. Sytuacja w Biurach Obsługi Klienta (BOK).
Przedstawiona działania naprawcze jakie zostały wykonane w celu poprawy sytuacji w BOK-ach: -uruchomiono platformę wymiany informacji,-poprawiono funkcjonalności systemów obsługi klienta (OK), -zoptymalizowano procesy i systemy (OK),-wprowadzono centralne raportowanie, -wprowadzono system motywacyjny dla konsultantów, -wprowadzono nowy standard przygotowania harmonogramów pracy BOK.
Przedstawiono dalsze planowane działania: -nowa platforma Contact Center, -zwiększenie wskaźników FCR ( załatwienie sprawy podczas pierwszego kontaktu z klientem),-wdrożenie bezpiecznego archiwum elektronicznego, -wprowadzenie importu danych pomiędzy programami, -optymalizacja procesów obsługowych, -rozwój kanału elektronicznej OK.
2.Sytuacja w pionie HR ( kadry i płace).
Przedstawiono plany objęcia opieką medyczną połączoną z medycyną pracy pracowników GK Enea ( z wyłączeniem Enea Wytwarzanie).Umowy śmieciowe. W EC przez Agencje Pośrednictwa Pracy (APT) zatrudnionych jest jeszcze ponad 400 osób. Powołano zespół, który pracuje nad systemowymi działaniami w tej materii.Projekt porozumienia wynikającego z przepisów prawa pracy, dotyczącego zatrudniania przez APT zostanie przesłany związkom. Poinformowano stronę społeczną o wprowadzaniu nowego projektu „Optymalizacja procesów HR”-nowe spojrzenie na realizację zadań tego pionu. Temat nowego projektu wywołał burzliwą dyskusję. Strona związkowa nie zgadza się z takim sposobem działania, rodem z poprzedniego zarządu (informowanie zamiast konsultowania). Podobno proponowane zmiany nie pociągną za sobą żadnych skutków społecznych. Informacja na piśmie w tym temacie zostanie przedstawiona stronie związkowej.
3.Sprawy różne –pytania strony społecznej:
-Zaświadczenia dla elektromonterów o odbytych szkoleniach. EC jest tylko administratorem tych szkoleń i nie jest uprawniona do wydawania takich zaświadczeń. – Rekrutacje wewnętrzne w GK Enea-dyskryminacja Pracowników EC. Nie ma dyskryminacji Pracownicy spółki mogą startować w rekrutacjach wewnętrznych w GK. –Call Center (CC)- jakość obsługi klienta pozostawia wiele do życzenia- negatywny wizerunek Enea. Duża rotacja osób pracujących w CC miała wpływ na taką sytuację.- Podwyżki płac zasadniczych (cześć uznaniowa) –większość Pracowników twierdzi, że nie dostała części uznaniowej, kto ją dostał ? O podwyżkach pracownicy dowiadują się w dniu wypłaty z odcinka. Przełożeni nie mają cywilnej odwagi poinformować podległych Pracowników o sposobie rozdysponowania kwot uznaniowych. NSZZ Solidarność wystąpił o rozliczenie tej podwyżki. (grupy osób z podziałem na otrzymane kwoty wraz z terytorialną podległością). Zarząd ma inne informacje w tej materii. Otrzymamy zestawienie o, które wystąpiliśmy.-System pracy BOK generuje nadgodziny. Pracują nad zmianą tej sytuacji. –Wysokość premii świątecznej. Temat na następne spotkanie. -Umowy o pracę niezgodne z zapisami Zakładowego Układu Zbiorowego. Sukcesywnie trwa wymiana umów. Pracy -Pisemne uwagi Pracowników BOK Szczecin zgłoszone na spotkaniu w Sierakowie. Tylko niewielka część tych uwag jest nieaktualna w dniu dzisiejszym. Okres jednego kwartału był zbyt krótki by naprawić wszystkie błędy. Będą one sukcesywnie naprawiane. -Platforma wymiany informacji nie działa tak jak powinna. Koordynatorzy nie wiedzą o uwagach podległych im Pracowników. Stronę związkową poproszono o pomoc w poprawie kultury organizacyjnej Spółki.
za stroną NSZZ „S” Gorzów