Rozmowy o zaproponowanych przez zarząd zmianach do Regulaminu Pracy (RP) zdominowały spotkanie stron dialogu społecznego w Enea Centrum.
Pracodawca swoje zmiany argumentował chęcią stopniowego ograniczania korzystania z usług Agencji Pracy Tymczasowej (APT) i zatrudniania najlepszych Pracowników APT w Enea Centrum zgodnie z zasadami obowiązującymi w Enea. Strona związkowa wcześniej na piśmie zgłosiła szereg uwag do projektu nowego Regulaminu Pracy. Podczas tego spotkania przedstawiciele zarządu odnieśli się do nich. Najwięcej kontrowersji wzbudza pomysł zmiany zapisów dotyczących czasu pracy ( praca dwu –i trzyzmianowa od poniedziałku do niedzieli) dla Departamentów Obsługi Klienta i Teleinformatyki. W uzasadnieniu tych zmian podano konieczność ciągłej pracy Pionu Contact Center , oraz pracy zmianowej przez cały tydzień w 3 BOK-ach zlokalizowanych w hipermarketach w Poznaniu. Konieczność zapewnienia pomocy informatycznej w tych placówkach skutkuje zaangażowaniem w taki system czasu pracy Departamentu Teleinformatyki . Strona związkowa pozytywnie oceniła pomysł ograniczania „umów śmieciowych”, jednakże zaproponowane zapisy, są zbyt daleko idące ( mogą dotyczyć wszystkich Pracowników zatrudnionych w w/w departamentach). Dlatego zaproponowaliśmy wylistowanie w RP konkretnych komórek w, których obowiązywałaby praca zmianowa od poniedziałku do niedzieli (Contact Center i 3 BOK-i zlokalizowanych w hipermarketach). Obsługę informatyczną- sytuacje awaryjne można załatwić wprowadzając pogotowie techniczne dla informatyków. Strona pracodawcy uważa, że propozycje związkowe ograniczają cele biznesowe i ingerują w kompetencje zarządu i z tego powodu są nie do przyjęcia. Długa dyskusja w tym temacie nie przyniosła konsensusu. Na następne spotkanie strona pracodawców ma zaproponować nowe zapisy RP, które mają wyeliminować obawy strony związkowej. W przypadku uzgodnienia treści nowego RP, zajdzie konieczność zawarcia protokołu dodatkowego do Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, załączników: „nr 22- WYKAZ STANOWISK PRACY NA KTÓRYCH WYSTĘPUJE PRACA ZMIANOWA”, i „nr 23-WYKAZ STANOWISK PRACY NA KTÓRYCH PRACA ODBYWA SIĘ RÓWNIEŻ W PORZE NOCNEJ”.
Inne tematy poruszane na spotkaniu:
1.Bezpieczeństwo pracy w BOK-ach: -kolejny incydent, tym razem w BOK-u w Dębnie. Brak przegrody odgradzającej spowodował napaść na naszą Koleżankę, i wyrwanie jej identyfikatora. Dzięki Bogu nie doszło do pobicia. W BOK-u w Dębnie nie ma ochrony, monitoringu ani przycisków napadowych. Kolejny raz zgłosiliśmy temat, który jest bagatelizowany.
2.Czarny pijar w Internecie. Sposób obsługi klienta generuje coraz większą grupę niezadowolonych klientów. Widać to po wpisach na forach i stronach internetowych. Przekazaliśmy linki do tych stron, były one już znane zarządowi.
3.Tajemniczy klient, mierzenie czasokresów wykonywania poszczególnych czynności w BOK-ach. Działania te budzą wiele wątpliwości wśród osób zatrudnionych w tych komórkach. Czynności te będą kontynuowane- pracodawca chce wiedzieć gdzie jest marnowany czas.
4.Negocjacje płacowe. Rozpoczęto negocjacje –ustalono termin następnego spotkania w tym temacie -27.02.2017 r. Zapis z ZUZP- art. 10. pkt 2 „Strony zgodnie ustalają, że corocznie nie później niż do końca lutego będą negocjować roczny przyrost wynagrodzeń pracowników obowiązujący w ENEA”
5.Sanatorium Energetyk. W tym roku jest bardzo duże zainteresowania możliwością skorzystania z profilaktyki sanatoryjnej. Czy możliwe jest zwiększenie liczby skierowań? Zarząd przeanalizuje taką możliwość.
6.Nadgodziny- zasady rozliczania. Dodatkowe obowiązki związane między innymi z naliczaniem odpraw wynikający z PDO, oraz brakami kadrowymi generują nadgodziny. Niestety mail z początku 2017 r. sugerujący odbieranie wolnego za pracę w nadgodzinach z inicjatywy pracownika (godzina za godzinę) nadal jest wykorzystywany. Zarząd jest zaineresowany ograniczeniem liczby nadgodzin, ale nie w ten sposób. Strona pracodawcy sprawdzi te informacje.
za stroną:http://www.solidarnosc.gorzow.enea.pl/